Usein kysyttyä

Tervetuloa käyttämään Koneareenan ohjepalvelua.

Jos et löydä kysymykseesi vastausta tai jokin asia ei mielestäsi toimi sivuilla oikein niin ota meihin yhteyttä tämän linkin kautta.

Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin ja kehitämme palvelua myös jatkossa parhaiten palvelemaan asiakkaitamme!



FAQ / UKK

Miksi rekisteröityä?

Koneareena-palveluun rekisteröitymällä saat käyttöösi lisäominaisuuksia kuten suosikkien ja hakujen tallentamisen, automaattisen hakujen luomisen, mahdollisuuden jättää kohteista kysymyksiä, jne.

Miten rekisteröityä?

Voit rekisteröityä palveluun painamalla etusivun oikeassa yläreunassa näkyvää "Rekisteröinti"- linkkiä. Rekisteröitymislomakkeen täytön jälkeen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetään vahvistusviesti. Viestissä olevaa linkkiä klikattuasi tilisi on käyttövalmis ja voit kirjautua tunnuksillasi palveluun.

Et saanut vahvistuspostia?

Jos et jostain syystä saanut palveluun rekisteröityessäsi vahvistusviestiä sähköpostiisi, tarkista ensimmäiseksi onko viesti mennyt roskapostikansioon tms. Jos et löydä vahvistuspostia, voit ottaa meihin suoraan yhteyttä oheisella palautelomakkeella, jolloin aktivoimme tilisi.

Salasana unohtunut?

Jos olet unohtanut salasanasi palveluun, paina etusivun oikeassa yläreunassa olevaa "Unohtunut salasana"- linkkiä. Kirjoita avautuvaan ikkunaan se sähköpostiosoite tai käyttäjätunnus jota käytit palveluun rekisteröityessäsi. Saat viestin, jossa lukee käyttäjätunnuksesi sekä uusi järjestelmän luoma salasana. Voit vaihtaa järjestelmän generoiman salasanan helposti muistettavammaksi kirjautumalla sisään palveluun ja klikkaamalla "muokkaa"- painiketta yhteystietojesi alapuolella.

Yritit tehdä tiliä, mutta järjestelmä ilmoitti että antamasi sähköpostiosoite on jo käytössä?

Järjestelmä antaa tämän ilmoituksen, jos olet aiemmin palveluun rekisteröityessäsi käyttänyt samaa sähköpostiosoitetta. Voi myös olla että esim. joku perheenjäsenesi on on jo rekisteröitynyt palveluun ja teillä on käytössä yhteinen sähköpostitili. Voit palauttaa käyttäjätunnuksen ja salasanan "unohditko salasanasi" -työkalun avulla.

Haluaisit lopettaa palvelun käytön ja poistaa rekisteröitymisesi?

Jos haluat lopettaa palvelun käytön, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä palautelomakkeen kautta. Kuulemme mielellämme miksi haluat lopettaa palvelun käytön, jotta voisimme jatkossa kehittää palveluamme edelleen asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

Miten suosikkeja käytetään?

Voit lisätä kohteita suosikeiksi painamalla kohteiden yhteydessä olevaan pientä "tähti"- kuvaketta (kuvakkeen vieressä on näkymästä riippuen myös teksti "Lisää suosikkeihin"). Suosikiksi lisääminen onnistuu kaikissa kohdelistauksissa ja kohdesivulla. Voit tarkastella suosikkeja painamalla "Omat tiedot”-sivulta (valikossa linkki ”Omat suosikit”). Voit vertailla suosikkeja ruksaamalla haluamasi kohteet ja painamalla "vertaa valittuja"- painiketta. Jos olet rekisteröitynyt palveluun ja kirjautunut sisään, suosikkisi tallentuvat myöhempää käyttöä varten.

Hakujen tallentaminen ja hakuautomaatin käyttö?

Voit tallentaa tarkan haun avulla tekemiäsi hakuja, joihin voit palata helposti ”Omat tiedot” -sivun kautta. Voit myös muokata jo aiemmin tekemääsi hakua ja tallentaa sen uudestaan myöhempää käyttöä varten. Tallennetun haun voit myös muuttaa automaattihauksi. Automaattinen haku etsii palvelussa olevia uusia kohteita ja lähettää niitä sähköpostiisi halutuin väliajoin (haun hetkellä palvelussa olevia kohteita ei lähetetä, vaan siitä edespäin palveluun tulleet kohteet). Automaattinen haku toimii myös vahtipalveluna, jolloin se lähettää käyttäjälle sähköpostia heti jos haun ehdot täyttävä kohde tulee järjestelmään. Voit muuttaa tallennetun haun automaattiseksi hauksi painamalla "Automaattiin"- painiketta, joka on näkyvissä tallentamasi haun yhteydessä.

Jatkossa tulemme myös laajentamaan palvelua siten, että se lähettää tietoja uusista kohteista halutessasi myös suoraan matkapuhelimeesi!

Kysymyksen esittäminen myyjälle?

Voit esittää myyjälle kysymyksen kohdesivulla olevan "Kysymykset myyjälle"- työkalun avulla. Kun olet esittänyt kysymyksen siitä lähtee sähköposti kohteen omistajalle. Kun myyjä on vastannut kysymykseen, sekä jättämäsi kysymys että myyjän vastaus tulevat näkyviin sivuille ja saat asiasta sähköpostiviestin. Voit vaihtoehtoisesti myös ottaa suoraan yhteyttä myyjään "Yhteydenottopyyntö"- painikkeen avulla mikä löytyy myös kohdesivulta.

Vastaavasti jos olet kohteen myyjä ja kohteestasi esitetään kysymys, saat siitä sähköpostiisi ilmoituksen ja linkin, jonka kautta pääset vastaamaan suoraan esitettyyn kysymykseen. Vastattuasi kysymykseen sekä alkuperäinen kysymys että ilmoitus tulevat näkyviin. Jos et halua että kysymys näkyy kohteen yhteydessä, älä vastaa kysymykseen!

Vinkkiä kaverille?

Voit lähettää mielenkiintoisesta kohteesta linkin kaverillesi painamalla kohdesivun alaosassa olevaa "Lähetä"- painiketta. Vaihtoehtoisesti voit myös käyttää kohdesivulla näkyvää kohdenumeroa kertoessasi mielenkiintoisesta kohteesta. Syötä kohdenumero (tai rekisterinumero) vaikkapa Veteraanitraktorit-osion etusivulla olevaan Vapaasanahaku- työkaluun.

Myös selaimen osoiterivillä oleva osoite toimii sellaisenaan.